Sociaal netwerken ( mits goed gebruikt) biedt zeker voordelen.
Vinden en gevonden worden.
Maar of ik er nu zo blij van wordt?
Persoonlijk zal ik er in ieder geval weinig gebruik van maken.
Ik merk toch, naarmate ik meer met 23dingen bezig ben, dat ik erg op mijn privacy gesteld ben.
"Alles wat op internet gezet wordt kan tegen u gebruikt worden."
Als ik kijk op een site als wieowie en ik type een naam in komt er meteen van alles over die persoon naar boven.
Aan hoeveel sociale netwerken doet hij/zij mee, foto's, video, persoonlijke informatie, in welke zoekmachines staat hij/zij vermeld.
Voor het werk is het natuurlijk een iets ander verhaal.
Als je je klanten serieus neemt moet je ook met de ontwikkelingen mee.
Ik denk zeker dat wij daar als bibliotheek een taak in hebben.
En als bibliotheek wil je natuurlijk dat de klanten je vinden en alles over je weten. Op wat voor manier dan ook.
Er kleven ook nadelen aan ja!!
BeantwoordenVerwijderenAls je niet te veel persoonlijks kwijt wil ,moet je heel goed nadenken waar je je voor aanmeldt en wat je schrijft.
Maar aangezien deze cursus uiteindelijk toch voor je werk vaardigheden oplevert kun je daar natuurlijk wel over publiceren
Het id de leef- en de beleveningswereld van een groot deel van onze bevolking en onze klanten. Mensen gebruiken sociale netwerken op vele manieren, ook om mensen te helpen, te inspireren, te tippen etc... Veel van wat wij fysiek als bibliotheek bieden, doen mensen inmiddels zelf online. Ons bibliothecarissen hebben ze daar steeds minder voor nodig, zeker niet als wij niet meegaan in hun wereld en geen idee hebben waar zij mee bezig zijn. Zijn waar de mensen zijn is het credo en de mensen zitten steeds meer op sociale netwerken. Daar in investeren is dus van levensbelang voor bibliotheken, weten waar je klanten zijn, wat hen daar drijft en hoe ze zich daar gedragen. Weten waar ze behoefte aan hebben en daar je dienstverlening op af stemmen. En mensen helpen die het allemaal niet zo makkelijk vinden.
BeantwoordenVerwijderen